dinsdag 14 mei 2013


De afgelopen week werden wij als GVMedia benaderd deel te nemen aan de nieuw te verschijnen editie van Noord-Hollandse Zakenvrouwen.
De opzet van de goed uitziende glossy: 50 Noord-Hollandse zaken vrouwen krijgen een fotosessie en een interview op een pagina en op de naastliggende pagina een, zoals ze dat zo mooi noemen, advertorial. Het magazine verschijnt een keer per jaar inclusief een feestavond. Daar moesten wij eerst een nachtje over slapen.





Noord Holland is groot, er wonen heel veel mensen en dan zijn er maar 50 zakenvrouwen per jaar om het magazine mee te vullen? De oplage van het blad is niet heel hoog 15.000. De deelnemende vrouwen ontvangen elk 100 exemplaren de rest gaat naar kappers, notariskantoren gemeentehuizen enz. enz. Zijn er in Noord-Holland niet meer veel meer kappers, notariskantoren enz. enz?

Ons ego voelde zich in eerste instantie gestreeld toen wij uitgenodigd werden om tussen die andere zakenvrouwen geplaatst te worden. Heerlijk dat ego, dan voel je toch belangrijk en gezien. Maar gestreeld ego of niet, de knoop ging nog niet door. Nog maar eens een nachtje over slapen, het blad nog maar eens doorgebladerd en aan anderen laten zien. De reacties:  “Mooi gemaakt maar wat is het doel? Voor wie is het bestemd? Wat hebben jullie van GVMedia eraan? Wat is de toegevoegde waarde?” Bij alle vragen zaten wij met onze mond vol tanden, want tot dan toe overheerste het ego.

Ja we willen als GVMedia gezien worden en groeien. Maar toen we ons ego buiten spel zetten vielen er wel wat dingen op. Het blad is niet helemaal objectief, om in het blad te komen moet er een behoorlijk bedrag betaald worden. Zou het niet veel interessanter zijn als het gesprekken met vouwen zouden zijn die het verschil maken? Zou dat niet boeiender zijn en zou dat de lezers niet meer inspireren? Gesprekken die bij de lezers vragen oproepen als ‘wat wil ik’, ‘waar sta ik’, ‘wat is mijn passie’,’zou ik van mijn werk mijn beroep kunnen maken en heb ik daar voldoende doorzettingsvermogen voor’.

De vrouwen in het blad zouden dan korter bij de lezers komen te staan en een voorbeeldfunctie kunnen vervullen. Verhalen van vrouwen die het verschil maken. Hebben wij als team van GVMedia voorbeelden? Jazeker! Een groot aantal van de auteurs van GVMedia zijn grote inspiratoren, wij zijn trots op deze inspiratoren. Wie zijn wij dan dat wij als kantoor team in het blad willen? Ego!
Het geld kunnen we beter besteden aan mooie boekproducties, zodat niet alleen Noord-Holland op de hoogte is van het reilen en zeilen van GVMedia maar heel Nederland en België geïnspireerd raakt door onze auteurs.

Dag ego. Wij gaan voor ons doel, onze uitdaging en die gaat over de grenzen dan de eerder genoemde provincie.
Boeken van GVMedia zetten aan tot Groei &Veranderen

Met een goed gevoel,
Team GVMedia      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten