De afgelopen week werden wij als GVMedia benaderd deel te
nemen aan de nieuw te verschijnen editie van Noord-Hollandse Zakenvrouwen.
De opzet van de goed uitziende glossy: 50 Noord-Hollandse zaken vrouwen krijgen een fotosessie en een interview op een pagina en op de naastliggende pagina een, zoals ze dat zo mooi noemen, advertorial. Het magazine verschijnt een keer per jaar inclusief een feestavond. Daar moesten wij eerst een nachtje over slapen.
De opzet van de goed uitziende glossy: 50 Noord-Hollandse zaken vrouwen krijgen een fotosessie en een interview op een pagina en op de naastliggende pagina een, zoals ze dat zo mooi noemen, advertorial. Het magazine verschijnt een keer per jaar inclusief een feestavond. Daar moesten wij eerst een nachtje over slapen.
Ons ego voelde zich in eerste instantie gestreeld toen wij
uitgenodigd werden om tussen die andere zakenvrouwen geplaatst te worden. Heerlijk
dat ego, dan voel je toch belangrijk en gezien. Maar gestreeld ego of niet, de
knoop ging nog niet door. Nog maar eens een nachtje over slapen, het blad nog
maar eens doorgebladerd en aan anderen laten zien. De reacties: “Mooi gemaakt maar wat is het doel? Voor wie
is het bestemd? Wat hebben jullie van GVMedia eraan? Wat is de toegevoegde
waarde?” Bij alle vragen zaten wij met onze mond vol tanden, want tot dan toe
overheerste het ego.
Ja we willen als GVMedia gezien worden en groeien. Maar toen
we ons ego buiten spel zetten vielen er wel wat dingen op. Het blad is niet
helemaal objectief, om in het blad te komen moet er een behoorlijk bedrag
betaald worden. Zou het niet veel interessanter zijn als het gesprekken met
vouwen zouden zijn die het verschil maken? Zou dat niet boeiender zijn en zou
dat de lezers niet meer inspireren? Gesprekken die bij de lezers vragen
oproepen als ‘wat wil ik’, ‘waar sta ik’, ‘wat is mijn passie’,’zou ik van mijn
werk mijn beroep kunnen maken en heb ik daar voldoende doorzettingsvermogen voor’.
De vrouwen in het blad zouden dan korter bij de lezers komen
te staan en een voorbeeldfunctie kunnen vervullen. Verhalen van vrouwen die het
verschil maken. Hebben wij als team van GVMedia voorbeelden? Jazeker! Een groot aantal van de auteurs van GVMedia
zijn grote inspiratoren, wij zijn trots op deze inspiratoren. Wie zijn wij dan
dat wij als kantoor team in het blad willen? Ego!
Het geld kunnen we beter besteden aan mooie boekproducties, zodat niet alleen Noord-Holland op de hoogte is van het reilen en zeilen van GVMedia maar heel Nederland en België geïnspireerd raakt door onze auteurs.
Het geld kunnen we beter besteden aan mooie boekproducties, zodat niet alleen Noord-Holland op de hoogte is van het reilen en zeilen van GVMedia maar heel Nederland en België geïnspireerd raakt door onze auteurs.
Dag ego. Wij gaan voor ons doel, onze uitdaging en die gaat
over de grenzen dan de eerder genoemde provincie.
Boeken van GVMedia zetten aan tot Groei &Veranderen
Met een goed gevoel,
Team GVMedia
Geen opmerkingen:
Een reactie posten