vrijdag 12 februari 2016

Dagboek van 2 uitgevers – Woef

Foto door Hans van der Mast

Het is bijna weekend en ooh wat ben ik daar aan toe, even lekker op de bank met alle vier de poten omhoog. Die 2 uitgevers weten me goed bezig te houden met al hun afspraken en woeste plannen. Het is maar goed dat ik er ben om dat ambitieuze stel af en toe te ontlasten. Met enige regelmaat sleep ik me gek met ballen en touwen om ernstige RSI-klachten bij de dames te voorkomen en ze weer even naar het NU te halen.


Elke kantoor dag begint met een uitgebreid begroetingsritueel. Onze buren trekken daar nog wel eens de wenkbrauwen bij op. Soms heb ik het gevoel dat zij mij niet zo goed begrijpen. Enfin na de begroeting is het tijd voor een kop koffie en een stukje pure chocolade, voor de 2 uitgevers wel te verstaan! Voor mij is er een gedroogd visje of een ander lekker hapje. 


Zodra de dames aan het werk gaan, nestel ik mij in een van de stoelen voor een meditatiesessie om me voor te bereiden op wat gaat komen. Dat was de afgelopen periode geen overbodige luxe. Wat hadden de 2 uitgevers een volle agenda! 

Zo was er een afspraak in het Ampt van Nijkerk, op deze locatie wordt 23 april een interactieve Lezersdag georganiseerd. Ik mocht mee om de locatie te inspecteren, nou beste mensen de lunch rook voortreffelijk, het drinkwater was verfrissend en het personeel super vriendelijk. 


Ook op kantoor was het de afgelopen tijd een komen en gaan van mensen. Het is mijn taak om iedereen welkom te heten. Dus zodra er op de deur geklopt wordt laat ik van mij horen. Ik inspecteer tassen, snuffel aan schoenen en benen en deel hier en daar – als het op prijs gesteld wordt – een welkomszoentje uit. Vervolgens trek ik mij terug en mogen de 2 uitgevers hun werk doen.


Er kwam artistieke dame een voorstel voor een kaartenset laten zien, ze was een beetje chaotisch, maar ik vond haar erg lief. Het toeval wilde dat kort daarop een andere dame een kaartenset idee kwam presenteren. Na haar begroet te hebben wilde ik haar ook wel graag een kusje geven, dus toen ze zich naar me toe bukte greep ik mijn kans. Heel gezellig werd het met twee mannen die aan een boek werken waar filmpjes bij komen. Ze bleven lunchen, de 2 uitgevers hadden zo te ruiken veel extra lekkere dingen gekocht. Ik kreeg een extra gedroogd visje.



Vandaag was er ook weer bezoek, twee jonge mensen wilden hun boekplannen bespreken. Het was vast een goed gesprek, want de chocola werd tevoorschijn gehaald. Ik vond het aardige mensen, zo aardig dat ik wel even met ze op de foto wilde. Want ook dat hoort bij mijn werk als uitgevershond: fotoshoots. 

Enfin jullie begrijpen vast wel dat ik toe ben aan het weekend. Eventjes bijtanken en opladen. Dat laatste is wel nodig, want het ging de afgelopen tijd eigenlijk niet zo goed met mij. Iets met de alvleesklier hoorde ik mijn baasje zeggen. Ik weet niet zo goed wat dat is, wel had ik hele erge honger, ondanks dat ik genoeg te eten kreeg. En elke keer als mijn baasje mij op wat zij een weegschaal noemde zette, zag ik dat ze zich zorgen maakte. Gelukkig gaat dat nu beter, maar dat betekent wel dat ik na drukke werkdagen een beetje op adem moet komen. Ik zeg dus al vast ‘prettig weekend’ h
et waren inspirerende kantoordagen!

Izzie
PS. voor iedereen die het zich afvraagt bij onze kennismaking: ik zie prima!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten