donderdag 28 mei 2015

Dagboek van 2 uitgevers - 1 uitgever gaat even solo

Wij de twee uitgevers van GVMedia doen niet altijd alles samen. Het boek Zeg het met beelden was door de postbode in onze brievenbus bezorgd op een dag dat Wendy niet op kantoor was. Ik – Christien - ben iemand die in beelden en plaatjes denkt, dus dit boek sprak me dan ook direct enorm aan. En dan kan ik het niet laten, dan móet ik lezen. 


Het enthousiasme groeide per pagina, goed er waren wel een aantal kleine verbeterpunten, maar de basis was goed.

Voor mij het moment om contact opnemen met de auteur Erwin Prins. Erwin woont in Velp en werkt veel. Dus kozen we een weekend en een locatie tussen Heemskerk en Velp – de woonplaats van Erwin. Baarn bleek keurig in het midden te liggen; hij een uur onderweg, ik een uur onderweg. Deze verdeling voelde als een goed begin voor een nieuwe samenwerking.

Mosterdsoep
Bij een kop koffie maken we kennis met elkaar. Het proces van schaven, veranderen en bijwerken gaat van start. Het is een fijn en lang gesprek, knorrende magen geven aan dat het lunchtijd is, we bestellen mosterdsoep en praten verder. Uiteindelijk zijn Erwin en ik eruit en hebben we hetzelfde beeld voor ogen hoe het eindresultaat gaat worden! 
Als Wendy weer op kantoor is praat ik haar bij en laat ik haar het voorbeeld zien, zodat ook zij het plaatje ook compleet heeft.

Vol verwachting
Het hele proces van afronden tot drukken is mijn project, Wendy is met andere uitgeefzaken bezig. Ik kijk dan ook vol verwachting uit naar het moment dat de vrachtwagen de boeken komt afleveren. Dat blijft toch een spannend moment, het moment van de waarheid. Ik kan me net aan beheersen om de dozen dicht te laten tot de chauffeur weg is, maar dan…

Dan kan ik een doos openmaken en het boek in mijn handen pakken, ruiken en voelen. Ik ben blij met het resultaat! Tijd om Erwin mee te laten delen in deze feestvreugde. We spreken af op dezelfde locatie. Grappig we zijn precies zeven maanden verder, toen ging ik op weg met verwachtingen, nu neem ik een kant en klaar boek mee.

Zeg het met beelden
Met gepaste uitgeverstrots overhandig ik Erwin zijn boek Zeg het met beelden, een welwillende ober maakt snel een foto. Erwin is ook blij met het eindresultaat. “Wat gaan we nu doen?” vraagt Erwin mij? We bespreken een aantal mogelijkheden voor promotie en sluiten onze meeting af met hoe kan het anders een mosterdsoep. 

(c) Erwin Prins
We gaan elkaar zeker nog vaker zien. De volgende afspraak is weer op dezelfde locatie en als we dan toch bezig zijn een traditie op te bouwen kan het niet anders of we eindigen weer met mosterdsoep ik heb er nu alweer zin in.    

Meer informatie over Zeg het met beelden en een voorproefje? Bezoek de site van Uitgeverij GVMedia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten